شناسهٔ خبر: 131738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

رتبه اول خراسان جنوبی در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت مسکن انفرادی

رتبه اول خراسان جنوبیح نهضت ملی مسکن مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این استان براساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، رتبه اول واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)وحید داعی در نشست شورای مسکن استان که در ادامه جلسه وبیناری شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، با حضور استاندار برگزار شد افزود: شیوه‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت واگذاری انفرادی و گروهی زمین، انبوه‌سازی، مسکن نیروهای مسلح، بافت‌های فرسوده شهری، خود مالکین شهری و مسکن روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با تلاشی که طی سال گذشته در استان صورت گرفت، زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ شهر استان تامین و قرار شد واحدهای مسکونی در ۳۰ شهر به صورت خانه یک طبقه حیاط دار یا همان ویلایی ساخته شود.

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی اظهار داشت: هزار و ۵۱۵ هکتار زمین در استان برای نهضت ملی مسکن شهری اختصاص یافته و ۳۸ سایت نهضت ملی مسکن مشخص شده که مجری آماده‌سازی ۲۳ سایت، شهرداری‌ها هستند و متوسط پیشرفت آماده‌سازی زمین ۲۰ درصد است.

داعی گفت: تاکنون برای ۹ هزار و ۲۴۲ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و متوسط پیشرفت ساخت ۳۰ درصد است.

وی بیان کرد: کار فشرده و منسجم برای تامین زمین انفرادی در سال ۱۴۰۱ انجام شد و سرعت کار در استان بالاست چون بیشتر واحدها به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: این استان در مجموع شاخص‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله تامین و آماده‌سازی زمین، تسهیلات و صدور پروانه ساختمانی بر مبنای آخرین آمار سامانه جامع که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، در بین ۳۱ استان کشور دارای رتبه سوم است.

وی درباره عملکرد استان در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: این حوزه به استقبال و عملکرد مردم در استفاده از تسهیلات مورد نظر بستگی دارد که در خراسان جنوبی تاکنون مورد استقبال قرار نگرفته است.

داعی، تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله آب و برق در شهرستان طبس را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به تکمیل برخی واحدهای مسکونی لازم است تامین آب و برق این واحدها مورد توجه دستگاه‌های خدمات‌رسان باشد.